Az ASG 300 verseny során minden robogós csapatnak 300 kört kell teljesítenie.

A rendezvény célja

A rendezvény lehetőséget biztosít az motorozást szerető baráti társaságok részére, hogy minimális költségből, egyenlő feltételek mellett bizonyíthassák szakmai felkészültségüket, állóképességüket a zárt pálya biztonságos lehetőségei között.

A versenygépek

Minden kategóriában közúti használatra alkalmas gépek indulhatnak csak!

 

Ötven köbcentis robogó és verseny robogó

  • blokk: gyári ötven köbcentit meg nem haladó blokkon legfeljebb 1 mm túl mérettel rendelkezik (max. 51,7 cm3),
  • a motor a blokk kivételével szabadon módosítható
  • két kerekű a hajtás és a motor egy egységet képez és hátul van, valamint a láb trepnin van, és nem lábtartón, illetve a láb a taposóról áttehető a másik oldalra anélkül, hogy a kormány fölé kelljen emelni a lábat,
  • motor: kettő- vagy négyütemű egyaránt engedélyezett,
  • az eredeti külsőt meg kell tartani,
  • gumiméret átmérőben nem változhat, szélességében viszont igen,
  • a versenygépeknél az eredeti külső is megváltoztatható
  • utcai és versenygépek külön kategóriában kerülnek értékelésre
  • a kitámasztókat el kell távolítani minden robogóról

 

Villanyrobogók

  • külön kategóriában kerülnek értékelésre,
  • meg kell felelniük a közúti szabályoknak és legfeljebb 4 kW-os névleges teljesítménnyel rendelkezhetnek,
  • akkumulátor-cserélhez ki kell állniuk egy kijelölt területre,
  • tölteni a kijelölt töltőponton és csakis ott tölthetők,
  • a versenygépeknél a végsebesség kiüthető, a 4 kW névleges teljesítmény fix,

A versenyzők

A versenyen való részvétel feltételei:

  • Nevezés, nevezési lap kitöltésével és aláírásával.
  • Elfogadott és visszaigazolt nevezés.
  • Nevezési díj befizetése.
  • Betöltött életév, vagy
  • 16-18 éves kor között mindkét szülő által aláírt beleegyező nyilatkozat.
  • Az adott motorkerékpárra érvényes vezetői engedély: AM, A1, A2, A, B.
  • Csapatonként a 1-3 fő versenyző megléte a versenytáv teljesítéséhez.
  • Versenyzőként csak egy csapatban adható le nevezés.
  • Csapathoz való tartozás kötelező, csapat nélkül nevezni nem lehet.
  • Megjelenés a rendezvény helyszínén az adminisztráció lezárása előtt 30 perccel.
  • A helyszínen aláírt szándék- és felelősségvállalási nyilatkozat.
  • Megfelelő motorkerékpáros tapasztalat, egészségi állapot, érvényes jogosítvány, védőruházat, bukósisak.
  • Gépátvételen megfelelt motorkerékpár.
  • A versenyző részt vegyen a pályainspekciós bejáráson és az eligazításon, a megfelelő pályaismeret miatt.

A csapatok

Egy csapat min. 1, max. 5 főből áll: egy csapatkapitányból (összekötőből) egy sajtósból és legfeljebb három versenyzőből, további szerelőket csapattagokat is megadhatok az ONLINE nevezés során, akiknek csak a belépőt kell megvenned.

  • Minden versenyzőnek vagy csapatnak rendelkeznie kell egy nyilvános Facebook oldallal, amely a sikeres nevezés előfeltétele.
  • A facebook oldalon el kell kezdeni a csapat és a jármű bemutatását és folyamatosan kell tudósítani a vonatkozó eseményekről.
  • A versenyek ideje alatt a csapatok sajtósainak az említett facebook oldalukon tudósítaniuk kell a csapatuk állásáról, történtekről.
  • A csapatok 1-5 db karszalagot kapnak, melyek a depóba és a bokszutcába is érvényesek.
  • A résztvevők semmilyen módon nem akadályozhatják a bokszutcában való közlekedést.
  • A nevezést követő visszalépés esetén nincs módunk visszautalni a nevezési díjat, tehát csak akkor nevezz, ha komolyak a szándékaid – ezzel azokat a csapatokat védjük, akik valóban ott lennének a rajtrácson.
  • A csapatok a paddockban/depóban kijelölt helyre építhetik fel a bázisukat, , mérete 6×3 vagy 8×4 méter.(dupla sátor méret) A szereléshez folyadékot felszívó vagy át nem eresztő szőnyeg használata kötelező.
  • A paddock területe nyitott mindenki előtt, értéktárgyaidat őrizetlenül ne hagyd ott!

Gépátvétel és szervíz

A versenyen rajtkész állapotú motorral kell megjelenni!

  • A motorkerékpár illetve robogó alapvetően legyen jó műszaki és esztétikai állapotban!
  • A teherviselő elemeknek, futómű, fék és kormányszerkezetnek, korróziómentesnek és látható hibáktól mentesnek kell lennie. A motorkerékpár a váz, a futómű, fék és a kormány tekintetében elégítse ki a közúti követelményeket. A gumik állapota a start időpontjában elégítse ki a közúti előírásokat. Versenymotornál a slick gumi megengedett. Elöregedés miatti repedések, illetve egyéb sérülések nem megengedettek. Olajfolyás, szivárgás kizáró ok. A járművön a rendezvény folyamán bárminemű javítás, illetve bármely alkatrész cseréje megengedett, kivéve a számozott fődarabok, vagyis a váz és a blokk-közép cseréjét. A szabályok megsértésének gyanúja esetén óvásra van lehetőség, a gépátvételtől a verseny leintését követő 30 percig.
  • A gépátvétel során a biztonsági berendezések, fék, gumik, kezelőszervek, olajzáró szimmeringek fokozott ellenőrzésre kerülnek. Az üzemanyag, hűtővíz egyéb folyadékok túlfolyóit, a motoron lévő gyűjtőedénybe kell vezetni. A szabályoknak megfelelőséget a csapatvezető írásban a helyszínen is igazolja.
  • Ha a motorkerékpárból bármilyen folyadék folyik, akkor nem vehet részt sem az edzésen, sem a futamon. Ha menet közben következik be a szivárgás, csak az azonnali elhárítása után mehet vissza a pályára.
  • A verseny során bekövetkező sérülések  után a versenybírók és a  szervezők döntik el, hogy a jármű folytathatja-e a versenyt, vagy kötelező a javítás – ez eseti döntés, este például világítás nélkül tilos a pályára hajtani. Javítás után be kell mutatni a motort a műszaki személyzetnek.
  • Éjszakai verseny során csak az a motor hajthat a pályára amelyiknek a fényszórója és zárófénye működik, a gyári fényszórókat csak abban az esetben lehet lecserélni, ha olyan szinten sérült, hogy nem javítható. A gyári fényszóró erejénél gyengébb fényű kiegészítő világítás engedélyezett a motor mindkét oldalán, legfeljebb 20 centiméter hosszúságban, mely nem lehet zavaró másokra nézve.
  • Minden kategóriában alapkövetelmény a maximálisan 51,7 cm3 hengerűrtartalmú motor. Ezt meghaladó űrtartalom végleges eltiltást von maga után, az összes csapattag számára. A verseny tisztasága érdekében, kategóriák első 3 helyezettje vállalja, hogy rendezői kérés esetén, a verseny után a hengerfejet leveszi a motorról, az űrtartalom ellenőrzése végett.
  • A bokszutca aszfaltján, és a pályán tilos a szerelés!
  • Szerelési, karbantartási munkálatokra kizárólag a paddockban/depoban kerülhet sor.
  • Tankoláshoz le kell állítani a járművet, járó motornál tankolni tilos. A tankolásnak biztonságosnak kell lennie, a benzint csak kannából, gyorstankolóból lehet tölteni.
  • 1db 6kg-os, működőképes poroltó kötelező! Elektromos robogó esetén csak a kijelölt helyen lehet akkumulátort cserélni, tölteni.
  • A bokszutca teljes területén szigorúan tilos a dohányzás!
  • Szerelési, karbantartási munkálatokra kizárólag a paddockban kerülhet sor.
  • Az este beálltával mind a versenyzőknek mind pedig paddockban tartózkodóknak láthatósági mellényt kell viselniük.

A versenyző felszerelése

  • A bukósisaknak az ECE 22.05 szabványnak megfelelő, állvédős sisaknak kell lennie. Leszerelhető vagy felhajtható állvédőjű sisakot csak lehajtott/felszerelt állvédővel lehet használni. A krossz sisak csak védőszemüveggel együtt megfelelő.
  • A dzsekinek motoros dzsekinek kell lennie, gerinc-, könyök- és vállprotektorral.
  • Protektoring használható, de csak úgy, ha fölötte zárt ruházat van.
  • Protektoros bőr kesztyű szintén kötelező.
  • Térdprotektorral ellátott motoros nadrág kötelező – megengedett a protektornadrág és a rávett motoros nadrág, amennyiben térdprotektorral is rendelkezik. A farmer és külön térdvédő nem használható.
  • A bokát is védő motoros csizma kötelező.
  • A versenyzők felszerelését gépátvételkor be kell mutatni, azt is vizsgálni fogjuk, a gépátvételen megbukó motoros felszerelést a verseny végéig zároljuk.
  • Verseny közben várható a szúrópróba-szerű ellenőrzés, aki ezen megbukik, azt kizárjuk.

Szabályok

  • A rajtolás Le Mans-i rendszerű. A versenyzők a rajtjelre futnak a távolabb lévő, álló motorokhoz. A motorok kategóriánkként lesznek csoportosítva, egymástól biztonságos távolságra.
  • A motorversenyzés veszélyes üzem, ezért oda kell figyelni a biztonságra és a pályabírók jelzéseire. Aki ezeket figyelmen kívül hagyja, a rendező kiintheti, illetve ismételt esetben kizárhatja.
  • A pályabíró jelzése az adott pályaszakaszra, vagyis a következő pályabírói állomásig érvényes.
  • A zászlójeleket be kell tartani: sárga: veszély jelzés, lassíts, előzni tilos, piros: lelassítani, és lassú tempóban kiállni a bokszba, sárga-piros csíkos zászló: csúszik a pálya, pl. olaj került rá, zöld: rajt, illetve újraindítás, veszélyhelyzet vége, kockás zászló: verseny vége, ki kell állni a bokszba, .
  • Motor saját erejéből csak a bokszutcánál hagyhatja el a pályát, a pályabíró engedélyével. Ha üzemképtelenné válik, akkor használható másik kijelölt kijárati pont. Az üzemképtelenné vált motort az adott körülmények között a legbiztonságosabb helyen kell hagyni, (ami ideális esetben a depo), és a versenyzőnek a pályát a legrövidebb úton azonnal el kell hagynia. A pályán menetiránnyal szembe közlekedés minden formája tiltott, ez azonnali kizárást von maga után
  • A személyi biztonság miatt, a versenyző borulása, elcsúszása esetén, köteles haladéktalanul kiállni a bokszba, a motort egy csapattársa vezetheti tovább, amennyiben nem sérült meg. Az elcsúszott versenyző „boxutca” áthajtás és adott esetben orvosi ellenőrzést követően versenyezhet tovább.
  • A piros zászlós futamokat újra indítjuk a leintés után 15 percen belül így a verseny folytatódik, térj vissza azonnal a rajtelőkészítőbe.
  • A verseny alatt az orvosi ellátás folyamatosan biztosított.
  • A sárga zászlónál előzőket súlyos esetben kizárjuk, enyhébb esetben kiállásos büntetést kapnak.
  • A versenyzőknek törekedniük kell a biztonságos, a többieket feleslegesen nem veszélyeztető viselkedésre. A bokszkiállások során a műszaki állapotot a csapatvezetők kötelesek folyamatosan vizsgálni, és szükség esetén a cserét, javítást azonnal elvégeztetni.
  • A verseny során a biztonságot veszélyeztető motorkezelési hiányosságok esetén a rendező a versenyzőt kizárja a versenyről.
  • A sötétedés kezdetétől mind a versenyzőknek mind pedig paddockban tartózkodóknak láthatósági mellényt kell viselniük.

Értékelés

Az induló csapatok egy maximum 51,7 cm3 robogóval vagy motorkerékpárral, 1-2 vagy 3 fő pilótával, egy fő csapatkapitánnyal, és egy fő sajtóssal, minél hamarabb megtegyék a 300 kört az 1120 méter hosszú pályán, ami 336 km, de maximum 5 óra alatt. A verseny tartama alatt tetszés szerint válthatják egymást a pilóták, illetve tetszés szerint tartózkodhatnak a depóban. Az értékelés fotocellás/transzponderes időméréssel, és körszámlálással történik. A 300 kört leghamarabb teljesítő csapat a győztes. Ennek hiányában a körszámlálás az irányadó. A csapatok a helyezés arányában pontokat kapnak, amelyek a versenysorozat végén összesítenek.

Óvás

A gépátvétel után, és a verseny lezárását követő 30 percig lehet a rendezőkhöz óvást benyújtani, a szabályok megsértése miatt. Az óvást írásban kell benyújtani, díja 10.000.- HUF/óvás, mely a verseny rendezőjét illeti. Az óvásnak tartalmaznia kell az óvást benyújtó személyes adatait, az érintett versenyző nevét, a jármű típusát és rajtszámát, valamint a kifogás rövid leírását. Az óvott fél járművét elkülönített parkolóba kell helyezni, és azon a vizsgálat lezárásáig semmilyen módosítás nem végezhető. A vizsgálat során minden érintett felet, és azok esetleges tanúit is meg kell hallgatni. Amennyiben bebizonyosodik az óvás tárgyát képező szabálytalanság megléte, az óvó fél visszakapja az óvás díját. Ha az óvást alaptalannak ítélik meg, vagy ha annak benyújtása után azt visszavonják, a befizetett óvási díj, vagy annak egy része sem fizethető vissza. Ha az óvást részben megalapozottnak ítélik, az óvási díj részben visszafizethető. Ha kiderül, hogy az óvást benyújtó rosszhiszeműen járt el, akkor az óvás díja nem fizethető vissza. Sikeres óvás esetén a versenyző kizárásra kerül. Az óvás elbírálását a technikai személyzet, és a Rendező képviselője közösen végzik. Minden óvás csak egy adott kifogást tartalmazhat. Több kifogás esetén vagy több versenyzőt érintő kifogás esetén több óvást kell benyújtani A verseny végén a motoroknak a pályáról egyenesen a parc fermé-be kell hajtani, ahol  óvás esetén a motort megbontásos vizsgálatra kötelezzük – olyankor a csapat szerelőjének kell elvégeznie a bontást a helyszínen, és megjelölt alkatrészt be kell mutatnia a szervezőknek.

Kérdésed merült fel? Írj nekünk!